نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد ایران بی اعتمادترین کشور مسلمان به امریکا در جهان است.

نتایج نظرسنجی مؤسسه گالوپ حاکی از آن است که بیشتر مردمان ۱۳ کشور مسلمان درباره اهداف ادعایی واشنگتن از جمله برقراری دمکراسی و حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت تردید دارند و بیشترین رقم نیز با ۸۱ درصد برای ایران است.

کشور‌های تونس، ترکیه فلسطین و عراق با ۷۸ تا ۷۵ درصد در رده‌های بعدی بی اعتمادترین کشور‌های مسلمان به امریکا قرار دارند.

براساس این گزارش، اکثر کشور‌های مسلمان در این نظرسنجی اعلام کردند در خصوص این که آمریکا بتواند به آن‌ها اجازه دهد آینده سیاسی خود را بسازند، تردید دارند.

نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ در حالی منتشر می‌شود که ۲۰ سال از آغاز عملیات اشغال عراق توسط امریکا می‌گذرد و به رغم مساعدتی که واشنگتن پس از سرنگونی دیکتاتوری صدام حسین در سال ۲۰۰۳ از مردم عراق دریافت کرد، برقراری دموکراسی مورد انتظار در عراق تا کنون محقق نشده است.

نظرسنجی‌های گالوپ در کشور عراق نشان می‌دهد که۷۲ درصد نسبت به اهداف آمریکا در منطقه تردید دارند این درحالیست که حدود ۲۶ درصد از شهروندان عراقی بر این باورند که آمریکا در مورد ایجاد تعهدات دموکراتیک در خاورمیانه جدی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
ای جانم ایالات متحده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
امریکا = ابر شیطان بزرگ اسراییل سگ هار امریکا اروپا شیطان کوچک
Iran (Islamic Republic of)
مهندس محمد شرافت
۱۰:۰۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
تأثیر معنویت بر سلامت را جهانی کنیم
ه‌ تازگی در مجامع علمی مسئله «عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت» سر از خاک بیرون آورده که البته قادر به تبیین سلامت معنوی نیست؛ دلیل آن هم احتمالاً سردمداری بهداشت جهانی از سوی کسانی است که توان برنامه‌ریزی برای این مقوله را ندارند؛ بنابراین این وظیفه برعهده دیندارانی است که بتوانند ابعاد سلامت معنوی را جهانی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
همه جااینجوریه دیروزبلینکن رفته ویتنام که نخست وزیرش تصاویروخسارات بمبهای ناپالم وعامل زردرابرایش گفته شبانه باپروازفرارکرده این شیاطین غارت وفساد وتباهی ومرگ افرین درهمه جا شکنجه وناامنی اورده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
مشخص است که ایرانی فهم و درک بالایی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۰:۴۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
نه. ایران بی اعتماد ترین کشور به امریکاست در طول و عرض تاریخ بشریت. چون امریکا با بشریت کینه و دشمنی دارد نه فقط با مسلمانان.
آخرین اخبار